19 бер. 2020 р.


Рекомендовані Інтернет-джерела для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів української мови і літератури:
За посиланнями журналу «Дивослово» https://dyvoslovo.com.ua є чимало матеріалу, що допоможе учителям організувати онлайн навчання з мови та літератур. 
Методичні матеріали на допомогу учителям  та учням при організації навчання під час карантину розміщено на сайті ІППОЧО за посиланням  http://ippobuk.cv.ua/index.php/zno.
Матеріали для використання в роботі учителям української мови та літератури розміщені також за посиланням


Рекомендуємо наступні способи ущільнення вивчення іноземних мов у ЗЗСО області:
1.     Об’єднання навчальних тем. Відповідно до Державного стандарту з іноземних мов та діючих навчальних програм МОНУ з іноземних мов, рекомендуємо скоротити навчальний час  на опрацювання тематики  наступних сфер спілкування:
-         особистісної (я, моя сім’я, мої друзі) на усіх етапах навчання;
-         публічної (країнознавчий матеріал) про Україну та країни, мова яких вивчається та теми регіонального компоненту навчальних планів в основній та старшій школі;
-         освітньої (шкільне життя) на всіх етапах навчання.
При корекції календарно-тематичного планування здійснювати об’єднання навчальних тем  з урахуванням вікових, психолого-фізіологічних особливостей учнів та рівня сформованості комунікативної компетенції володіння іноземною мовою.
Не проводити   повторення граматичного матеріалу засвоєного раніше.
2.     Оглядове або самостійне вивчення навчального матеріалу. Збільшити обсяг навчального матеріалу для самостійного опрацювання  учнями з розвитку мовленнєвих компетенцій читання і письма під час виконання класних та домашніх робіт. Не відводити окремим уроком опрацювання домашнього читання.
3.     Види і типи контролю.
-         Поточний контроль: надавати перевагу тестовим завданням,  виконання яких займає не більше 15 хвилин  навчального часу.
-         Семестрове оцінювання: об’єднати контролі аудіювання, говоріння, читання та письма в два уроки замість чотирьох.

4.     Використання резервних годин навчальної програми. Здійснити корекцію планування, скоротивши резервні уроки для засвоєння програмового матеріалу. 

Довідкова таблиця


ЗЗСО
ЗЗСО з поглибленим вивченням

1.
Обєднання навчальних тем
Кількість уроків


- особистісної
(я, моя сім’я, мої друзі)
2

4

- публічної (країнознавчий матеріал)
2
4
- освітньої (шкільне життя)
2
4
2.
Оглядове або самостійне вивчення навчального матеріалу
1
2


3.
Види і типи контролю
2
2
4.
Використання резервних годин навчальної програми
-       3
-        6

 Всього ущільнених уроків орієнтовно
9      12
18    24

Ущільнення годин іноземної мови в спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземної мови та гімназіях:
1 клас (6 годин):    «Я, моя сім’я та друзі»- 2 уроки
                              «Свята  та традиції»-1 урок
                              «Дозвілля»-1 урок
                               Шкільне життя»-2 уроки
2 клас (6 годин):    «Я, моя сім’я та друзі»- 2 уроки
                              «Свята  та традиції»-2 уроки
                              «Шкільне життя»-2 уроки
3 клас (6 годин):   «Я, моя сім’я та друзі»- 1 урок
                              «Відпочинок і дозвілля»-3 уроки
                              «Людина. Одяг. Їжа»-2 уроки
4 клас (8 годин):    «Оточення»-2 уроки
                              «Місце проживання»-1 урок
                              «Свята і традиції»-3 уроки
                              «Природа і навколишнє середовище»-1 урок
                              «Шкільне життя»-1 урок
5-9 класи (10 годин): домашнє читання -6 уроків
                                  семестровий контроль-2 уроки
                                 «Свята і традиції»-2 уроки


Рекомендовані заходи для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів предметів художньо-естетичного циклу:
З метою забезпечення дистанційного навчання та самостійної роботи під час карантину рекомендуємо:
-          учням 8-х класів з предмету  «Мистецтво»  переглянути віртуальні екскурсії музеями світу:
-         учням 9-х класів з предмету  «Мистецтво»  переглянути:
Кіноопери «Ріголетто» (Л . Паваротті), «Отелло» (П. Домінго) (комп. Дж. Верді.);
Мюзикли «Memory» («Кішки »); «Привид опери» у виконанні С.Брайтман і А. Бандераса ( комп.Е.-Л. Веббер.);
Саундтреки з мультфільму «Король Лев» і фільмів «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі» ( авт. Г. Циммер.);
 кінострічки відомих українських кінорежисерів:
Сергія Параджанова («Тіні забутих предків»), Юрія Іллєнка («Криниця для спраглих», «Білий птах з чорною відзнакою», в якому дебютував Богдан Ступка), Леоніда Осики («Камінний хрест» за мотивами новели В. Стефаника);
українські опери «Наталка Полтавка» М. Лисенка і «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського;
комедію «За двома зайцями» режисера Віктора Іванова за п’єсою М. Старицького;
історичні фільми: «Богдан Хмельницький» Ігоря Савченка, «Данило — князь Галицький» Ярослава Лупія, «Ярослав Мудрий» Григорія Кохана, «Легенда про княгиню Ольгу» і «Молитва за гетьмана Мазепу» Юрія Іллєнка, « Богдан Зіновій Хмельницький» Миколи Мащенка, «Нескорений» Олеся Янчука.
-       учням 10-х-11-х класів рекомендуємо розробити мистецькі проекти відповідно до вивчених тем. Перелік орієнтовних тем мистецьких проектів подано в підручнику «Мистецтво 10-(11)» (рівень стандарту та профільний рівень) після вивчення даної теми або в додатках.